Tekstweergave van 1372_0133_046
Deze tekst is automatisch getranscribeerd en kan fouten bevatten.
GEMEENTE
BOXTEL
f-a
M
SM
O
met
betrekking
tot
de
ontwikkeling
van
een
nieuwe
bouwlocatie
door
de
gemeente
Boxtel
ten
Westen
van
de
spoorlijn
Boxtel
-
1s-Hertogenbosch
(Boxtel
-
West)
in
relafie
tot
de
gemeente
Esch.
-
Ka
een
lange
periode
van
afweging
van
mogelijkheden
en
verschillende
belangen
besluit
de
gemeenteraad
van
Boxtel
in
zijn
vergadering
van
21
september
1981
tot
het
maken
van
een
bestemmingsplan
voor
het
gebied
¥est.
Daarin
zullen
ruim
1600
woningen
met
bijbehorende
voorzieningen
voor
de
planperiode
tot
1996
gebouwd
moeten
gaan
worden»
-
Op
basis
van
deze
principe-beslissing
van
de
gemeenteraad
zijn
nadere
studies
uitgevoerd
t,b.v.
de
opstelling
en
vaststelling
van
een
bestemmings
plan.
Met
name
het
uitgevoerde
verkeersonderzoek
is
van
belang
i.v.m.
de
in
de
gemeente
Esch
levende
vrees
voor
deze
nieuwe
bouwlocatie.
-
In
het
nagenoeg
afgeronde
verkeersonderzoek
voor
de
externe
en
interne
ontsluiting
van
de
wijk
West
zijn
de
volgende
uitgangspunten
in
acht
genomen:
a.
de
door
de
prov.planologische
commissie
gesuggereerde
noordelijke
ont-
sluiting
van
de
wijk
¥est
via
Esch
grondgebied
op
Rijksweg-aansluitpunt
nabij
Venrode
is
niet
overgenomen.
b.
uitgangspunt
in
plaats
daarvan
is
de
huidige
functie
van
de
Essche
Baan
t.b.v.
het
doorgaande
verkeer
te
handhaven
en
belemmeringen
aan
te
brengen
voor
het
verkeer
vanuit
de
nieuwe
woonwijk
West
met
een
inter-
locale
bestemming
in
noordelijke
richting:
dit
(auto)verkeer
zal
zoveel
mogelijk
worden
gedirigeerd
naar
de
Leenhoflaan
-
Achterbergstraat
-
Bosscheweg
en
via
deze
wegen
de
Rijksweg
kunnen^
bereiken.
c.
de
Essche
Baan
zal
ter
hoogte
van
de
noordgrens
van
het
plan
West
een
afbuiging
naar
plan
West
krijgen,
terwijl
bovendien
het
nog
te
kiezen
profiel
van
dat
gedeelte
van
de
Essche
Baan,
dat
dienst
zal
moeten
gaan
'
doen
als
wijkontsluitingsweg
voor
de
nieuwe
wijk,
een
beduidend
ander
karakter
zal
krijgen
dan
het
te
handhaven
vervolg
van
die
Essche
Baan
richting
gemeente
Esch.
Sluipverkeer
moet
zoveel
mogelijk
worden
geweerd
d.
in
plaats
van
een
noordelijke
ontsluiting
wordt
in
het
verkeersonderzoek
uitgegaan
van
een
zuidelijke
ontsluiting
via
de
wegen
op
het
industrie-
j
terrein
met
een
aansluiting
op
de
Zuidelijke
Hoofdweg.
Naast
deze
zuide-
lijke
ontsluiting
wordt
de
ontsluiting
via
de
Leenhoflaan
als
meest
noordelijke
ontsluiting
voor
het
autoverkeer
in
de
verkeersstudie
meege-
nomen.
e.
teneinde
te
geraken
tot
een
spreiding
van
de
verkeersbewegingen
op
de
ontsluitingswegen
van
de
nieuwe
wijk
is
de
interne
verkeersstructuur
van
West
zodanig
opgezet,
dat
langs
het
eigenlijke
woongebied
twee
wijk-
ontsluitingswegen
zullen
worden
aangelegd,
te
weten
de
Essche
Baan
in
het
Oosten
en
de
Renbaan
in
het
Westen.
Hierdoor
wordt
voorkomen,
dat
de
Essche
Baan
al
het
wijkverkeer
zal
krijgen
te
verwerken.
Gelet
op
de
vorderingen
in
de
opstelling
van
het
bestemmingsplan
ligt
het
in
het
voornemen
van
het
College
van
B.
en
W.
van
Boxtel
om
de
betreffende
raadscommissies
in
openbare
vergadering
enige
punten
ter
beslissing
voor
te
leggen.
Kaar
verwachting
zal
dat
nog
kunnen
gebeuren
in
de
resp.
commissievergaderin
gen
in
het
begin
van
de
maand
mei
a.s..
Boxtel,
8
april
1982.
Afdeling
Algemene
Zaken,
vdB